Александра Ј. на 02 септ, 2025
Различните фази на пазарот на недвижности ги одразуваат промените во понудата, побарувачката, цените и расположението на инвеститорите.
Подолу ќе ги разгледаме клучните фази и фактори кои влијаат врз процесот на купување и продавање недвижности.
Оваа фаза доаѓа по пад или рецесија, кога пазарот полека почнува да закрепнува. Побарувачката започнува да се зголемува, цените на недвижностите се стабилизираат, а довербата се враќа. Понудата обично е помала, што создава можности за вештите инвеститори да влезат на пазарот пред растот да се забрза.
За време на експанзија, побарувачката е силна, цените на недвижностите стабилно растат, а расте и бројот на нови градби со цел да одговорат на растечката побарувачка. Овој период често се нарекува „пазар на продавачи“, бидејќи конкуренцијата меѓу купувачите ги зголемува цените.
Сепак, оваа фаза нуди можности и за купувачите и за продавачите. Купувачите можат да инвестираат во недвижности кои ќе добијат на вредност, додека продавачите профитираат од поволните услови.
Како што пазарот се загрева, понудата на крајот ја надминува побарувачката. Се градат повеќе недвижности, пазарот ја достигнува својата кулминација, а растот на цените се забавува или дури почнува благо да опаѓа.
За продавачите, ова често е сигнал да ги понудат недвижностите пред пазарот да почне да опаѓа. Од друга страна, купувачите може да најдат повеќе избор и можности за преговарање бидејќи конкуренцијата се намалува.
Во оваа фаза, цените паѓаат, побарувачката слабее, а понудата останува висока. Иако ова е предизвикувачки период за продавачите, може да биде поволен за купувачите кои се подготвени да преговараат и да ги чуваат недвижностите сè до следната фаза на закрепнување.
Неколку надворешни фактори влијаат врз различните фази на пазарот на недвижности. Разбирањето на овие фактори ќе ви помогне да сфатите зошто пазарот се однесува на одреден начин:
Најповолните периоди за купување обично се за време на фазата на рецесија или закрепнување. Цените на недвижностите во овој период обично се најниски, конкуренцијата е минимална, а продавачите се отворени за преговарање. Ова им овозможува на купувачите да обезбедат подобри зделки, да истражат повеќе опции и да се позиционираат за силен раст на вредноста кога пазарот повторно ќе влезе во експанзија.
За време на фазата на закрепнување, побарувачката започнува да се враќа, но цените сè уште се релативно достапни. Купувачите кои делуваат брзо често имаат најголема корист, бидејќи можат да го искористат растот на цените.
Спротивно на тоа, купувањето во фазата на експанзија може да биде потешко. Побарувачката е висока, цените растат стабилно, а конкуренцијата меѓу купувачите е силна. Иако сè уште е можно да се направи паметна инвестиција, купувачите мора да реагираат брзо, да платат повеќе или да прифатат понеповолни услови.
За продавачите, оптималното време за објавување на недвижноста на пазарот е при фаза на експанзија или рана фаза на хипер-понуда. Во експанзијата, побарувачката е силна, цените растат, а продавачите често добиваат повеќе понуди, понекогаш и над бараната цена. Овој период им овозможува да го максимизираат профитот и да ја искористат конкурентната ситуација на пазарот.
Продавањето за време на раната хипер-понуда исто така може да биде поволно, бидејќи цените сè уште може да бидат високи, но понудата почнува да расте. Брзата реакција во оваа фаза може да им помогне на продавачите да избегнат стагнација или пад кој следи подоцна.
Предолгото чекање (во доцна хипер-понуда или рецесија), може да доведе до помал број купувачи, пониски понуди и подолго време на пазарот. Продавачите мора да се погрижат недвижноста да биде во одлична состојба и да има конкурентна цена за да привлече највисока понуда.
Дури и доколку целосно ги разберете фазите на пазарот на недвижности, снаоѓањето на конкурентен пазар може да биде предизвик. Зголемената понуда, променливите цени и економските услови имаат постојано влијание. Токму затоа, соработката со искусен агент за недвижности може да биде клучна.
На нашата платформа Имотко, можете да се поврзете со доверливи премиум агенции, да споредите повеќе понуди и да го изберете партнерот кој најмногу одговара на вашите потреби.